Обсуждение проекта нового Воздушного Кодекса

Цели, задачи, смысл существования Федерации дельтапланерного спорта Украины

Модератор: Raven

Аватара пользователя
Raven
МСМК ;-)))
Сообщения: 5800
Зарегистрирован: Сб фев 14, 2004 9:45 pm
Откуда: Kiev

Обсуждение проекта нового Воздушного Кодекса

Сообщение Raven » Пт мар 21, 2008 5:49 pm

http://www.ukraviatrans.gov.ua/pr_pkun.htm

Читайте внимательно. В месячный срок с начала опубликования проекта можно вносить свои предложения и замечания.
Налет на ДП и МДП - более 1300 ч.

Yaroslav
МСМК ;-)))
Сообщения: 596
Зарегистрирован: Ср ноя 09, 2005 9:32 pm
Откуда: Ivano-Frankivsk
Контактная информация:

Сообщение Yaroslav » Пн мар 24, 2008 9:08 pm

Почитав, зауважив:
По порядку: перш за все дельтаплан – то повітряне судно, хоч і в ст.1 написано незрозуміло. А от п.39.8 про це говорить однозначно:

Ст 1. цивільне повітряне судно – повітряне судно, що зареєстровано у державному реєстрі цивільних повітряних суден або знаходиться на обліку в організаціях яким це право делеговано авіаційною владою держави;
Ст 39. Реєстрація повітряних суден
1. Цивільне повітряне судно підлягає обов’язковій реєстрації і може бути зареєстровано лише в одному реєстрі.

8. Не підлягають реєстрації у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України:1) повітряні судна, зліт яких здійснюється за допомогою ніг пілота (дельтаплани, параплани, мотопараплани тощо);


Тут до речі колізія – по п. 39.1 та ст. 1 ПС обов’язково реєструють, а п.39.8 – що є винятки. Тобто треба підправити:

В ст1: цивільне повітряне судно – повітряне судно, що зареєстровано у державному реєстрі цивільних повітряних суден або знаходиться на обліку в організаціях яким це право делеговано авіаційною владою держави, крім випадків п39.8;
В п.39.1: Цивільне повітряне судно підлягає обов’язковій реєстрації, крім випадків п39.8, і може бути зареєстровано лише в одному реєстрі.


П. 35.2 - про платність інфи. А за кордоном – платна? Якщо ні – вимагати того ж! Вказати пункт, що аеронавігаційна інформація має бути відкритою та загальнодоступною.

Стаття 28. Дозвільний порядок використання повітряного простору

2. При виконанні польотів цивільних повітряних суден та літальних апаратів поза межами контрольованого повітряного простору заявка на використання повітряного простору не надається, за винятком випадків, що вказані в Положенні про порядок використання повітряного простору України.


Про відсутність заявок краще висловитись однозначніше. Тобто так:

2. При виконанні польотів цивільних повітряних суден та літальних апаратів поза межами контрольованого повітряного простору заявка на використання повітряного простору не надається.

Ст 41-43… щось не збагнув – ДП тепер теж треба буде сертифікувати, отримувати сертифікат льотної придатності??? Треба би вказати, що крім:

1) повітряні судна, зліт яких здійснюється за допомогою ніг пілота (дельтаплани, параплани, мотопараплани тощо);
2) метеорологічні кулі-пілоти, які використовуються виключно для метеорологічних потреб;
3) безпілотні некеровані аеростати без корисного вантажу;
4) безпілотні повітряні судна, максимальна злітна вага яких не перевищує 20 кг та використовуються для розваг та спортивної діяльності.


Ст 67 – треба обов’язково добавити пункт, що ПС з переліку вище можуть використовувати для старту/посадок непідготовлені спеціально площадки і без відповідних дозволів на експлуатацію.
Ст. 71 – треба добавити, що площадки для стартів та посадок ДП не маркуються… Якось так.


Ще думки, що толком не викристалізувались:
Внести би пункт, що Державіаслужба зобов’язана надавати всебічну допомогу всім користувачам неба… Коротше, щоб не просто забороняла нам літати бо їм так хочеться, а тільки тоді, коли іншого виходу вже просто немає… Добре би, якби точно прописувалось, хто і як вирішує питання розмежувань повітряного простору при багатьох бажаючих на нього ( до прикладу – аеродром хоче велику зону аж по Одаїв, а ми проти… )

Такі от думки. А взагалі значно цікавішим би було для нас обговорення Положення про використання повітряного простору. Чи передбачатиметься таке при новому Кодексі?

Аватара пользователя
Raven
МСМК ;-)))
Сообщения: 5800
Зарегистрирован: Сб фев 14, 2004 9:45 pm
Откуда: Kiev

Сообщение Raven » Пн мар 24, 2008 9:42 pm

Ярослав, молодец!
Давайте, давайте, народ, напрягайте извилины! Чтобы потом не было мучительно больно.... из-за собственной лени.
Налет на ДП и МДП - более 1300 ч.

Yaroslav
МСМК ;-)))
Сообщения: 596
Зарегистрирован: Ср ноя 09, 2005 9:32 pm
Откуда: Ivano-Frankivsk
Контактная информация:

Сообщение Yaroslav » Пн мар 24, 2008 10:12 pm

І ще- а коли спливає останній термін подання пропозицій? і хто має подавати - ФДС, ФАС, аероклуб України? Якийсь там порядок є...?

Аватара пользователя
Raven
МСМК ;-)))
Сообщения: 5800
Зарегистрирован: Сб фев 14, 2004 9:45 pm
Откуда: Kiev

Сообщение Raven » Пн мар 24, 2008 10:45 pm

Yaroslav писал(а):І ще- а коли спливає останній термін подання пропозицій? і хто має подавати - ФДС, ФАС, аероклуб України? Якийсь там порядок є...?
12.03.08 На сторінці "Нормативна база" оприлюднено "ПОВІТРЯНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ (Проект)"

Следовательно до 12.04.08 надо подать свои предложения.
Подавать предложения можно от любого юридического или физического лица. Главное отследить, чтобы письмо с предложениями правильно прошло через кацелярию, т.е. было зарегистрировано и получило входящий номер. Идеально получить входящий номер на копии письма, которое оставить у себя, но это надо ножками сходить в Минтранс. С письмом от ФДС обязуюсь это сделать.
Налет на ДП и МДП - более 1300 ч.

Аватара пользователя
DasTPID
КМС ;-))
Сообщения: 294
Зарегистрирован: Ср июл 18, 2007 12:00 pm
Откуда: Липецк
Контактная информация:

Сообщение DasTPID » Вт мар 25, 2008 8:09 am

Yaroslav писал(а):Почитав, зауважив:
По порядку: перш за все дельтаплан – то повітряне судно, хоч і в ст.1 написано незрозуміло. А от п.39.8 про це говорить однозначно:

Ст 1. цивільне повітряне судно – повітряне судно, що зареєстровано у державному реєстрі цивільних повітряних суден або знаходиться на обліку в організаціях яким це право делеговано авіаційною владою держави;


Ээээ, я в украинском не совсем, точнее совсем не, но ИМХО:
дельтаплан - это спортивное снаряжение для быстрого спуска с горы (с)!

А то, что на нем маршруты летают - так это не всегда бывает.

Чем проще формулировка, тем меньше внимания со стороны властей.
-Дует!
-Do it yourself, crazy russian pilot!!!

Аватара пользователя
SergeyKa
МСМК ;-)))
Сообщения: 1278
Зарегистрирован: Чт сен 15, 2005 5:23 pm
Откуда: Калифорния
Контактная информация:

Сообщение SergeyKa » Вт мар 25, 2008 9:05 am

Не согласен с предыдущим оратором - по-моему гораздо спокойнее летать маршруты, являясь полноправным пользователем воздушного пространства 8)
Виллс - крепкий дельтаплан!

Аватара пользователя
DasTPID
КМС ;-))
Сообщения: 294
Зарегистрирован: Ср июл 18, 2007 12:00 pm
Откуда: Липецк
Контактная информация:

Сообщение DasTPID » Вт мар 25, 2008 11:20 am

SergeyKa писал(а):Не согласен с предыдущим оратором - по-моему гораздо спокойнее летать маршруты, являясь полноправным пользователем воздушного пространства 8)
В Шотландии - может быть. У нас же, да и в дружественной Украине - любая идея, даже первоначально правильная и полезная, почти всегда доводится до абсурда.

Чем меньше в законе прослеживается связь дельтапланеризма и авиации - тем проще всем. ИМХО.
Последний раз редактировалось DasTPID Вт мар 25, 2008 11:22 am, всего редактировалось 1 раз.
-Дует!
-Do it yourself, crazy russian pilot!!!

Аватара пользователя
YP
МСМК ;-)))
Сообщения: 1285
Зарегистрирован: Вт июл 05, 2005 10:55 am
Откуда: Київ

Сообщение YP » Вт мар 25, 2008 11:20 am

Yaroslav писал(а):Почитав, зауважив:

П. 35.2 - про платність інфи. А за кордоном – платна? Якщо ні – вимагати того ж! Вказати пункт, що аеронавігаційна інформація має бути відкритою та загальнодоступною.
За кордоном аеронавігаційною інформацією займається приватна фірма Jeppesen http://www.jeppesen.com/wlcs/index.jsp
Вона готує поновлення навігаційних баз даних для авіаційних GPS і в паперовому вигляді. Все то робиться на платній основі.

Аватара пользователя
Gosha
МСМК ;-)))
Сообщения: 809
Зарегистрирован: Пт мар 12, 2004 8:25 pm
Откуда: Киев
Контактная информация:

Сообщение Gosha » Вт мар 25, 2008 1:33 pm

DasTPID писал(а):Ээээ, я в украинском не совсем, точнее совсем не, но ИМХО:
дельтаплан - это спортивное снаряжение для быстрого спуска с горы (с)!

А то, что на нем маршруты летают - так это не всегда бывает.
не считай представителей власти лохами - поверь мне, они (по крайней мере некоторые их них) знают, что такое дельтаплан и как и куда на нем улететь можно.
всем привет!

Yaroslav
МСМК ;-)))
Сообщения: 596
Зарегистрирован: Ср ноя 09, 2005 9:32 pm
Откуда: Ivano-Frankivsk
Контактная информация:

Сообщение Yaroslav » Вт мар 25, 2008 8:19 pm

YP писал(а):За кордоном аеронавігаційною інформацією займається приватна фірма Jeppesen http://www.jeppesen.com/wlcs/index.jsp
Вона готує поновлення навігаційних баз даних для авіаційних GPS і в паперовому вигляді. Все то робиться на платній основі.
Тобто просто зайти на сайт та переглянути всякі зони та маршрути там неможливо теж? І кожен приватник просто зобов'язаний інфу купувати?

Аватара пользователя
YP
МСМК ;-)))
Сообщения: 1285
Зарегистрирован: Вт июл 05, 2005 10:55 am
Откуда: Київ

Сообщение YP » Ср мар 26, 2008 12:02 pm

Переглянути неможливо. Раніше давав посилання на симулятор GNS430 на сайті Garmin. В тому симуляторі є база даних Jeppesen невідомо якої давнини. От її переглянути можна. Взагалі-то Jeppesen поновлює базу даних кожні 28 днів і авіакомпанії повинні платити за її поновлення. Інше питання, наскільки часто вони це роблять.

om
КМС ;-))
Сообщения: 260
Зарегистрирован: Ср окт 27, 2004 7:50 pm

Сообщение om » Ср мар 26, 2008 5:51 pm

Да уж, - обьем документа впечатляет.
Первое впечатление после прочтения - все плохо :(

Т.е. если дельтаплан ето "воздушное судно" ("повiтряне судно") то мы по полной подпадаем под большинство статей :((
Как мне кажется проше откреститься от такой формулировки - она встречается в одном месте, в ст 39.8.1, причем для остальных пунктов (39.8.2-4) нет етой "конкретизации" - заменить бы в п1 слово "повiтряне судно" чем то другим, попроше - например "аппарат" или на худой конец "сверхлегкий летательный аппарат",- и все бы встало на свои места.

мне кажется 3десь мог иметь место неточный перевод если правила передирали с другого языка... например был "летательный аппарат" и "воздушное судно", а поставили везде "воздушное судно", - что суть разные веши.. Кстати в ст 121.6 (авиационное страхование) упоминается деление на легкие, сверхлегкие итд суда (так все таки суда или аппараты?), - но нигде больше упоминания про них я не нашел.

В обшем основной аргумент - если дельтаплан "повiтряне судно" то тогда велосипед - "транспортное средство"??


Если етот финт не пройдет, то надо в каждый раздел добавлять уточнения про нас - на ето вряд ли кто пойдет.

Ну или третий вариант - надеятся на исключения - почти все пункты упоминают - если другое не прописано в авиационных правилах или там еше где... Но ето уже совсем тоскливый вариант.


Из того что точно не хватает - нужен пункт о разрешении екстренной посадки аппарата без двигателя (а может и с двигателем?) без дополинельных согласований - например "если ето не представляет опасности другим учасникам воздушного движения, гражданским лицам итд...

Tакие пункты есть в международных правилах (в английских точно).
Хорошо бы с планеристами пообшаться - у них проблемы во многом совпадают с нашими и кооперация тут будет не лишняя.


Вот что может "грозить" нам если дельтаплан - "повiтряне судно" (что вскользь упомянуто в ст.39.8.1)
то тогда все нижеследуюшее относится к дельтапланы как "повiтряномy судну" -
- обязательная? плата за аеронавигационное обслуживание (ст 34)
- обязательная? радиосвязь (хотя тут тут налицо противоречие - в ст. 36 сказано про связь без исключений, но в ст.44, 47 говорится что все таки бывают "суда, не оборудованые средствами радиосвязи")
- сертификат типа !?? (ст.42 - изделие авиационной техники - ето "повiтряне судно"...)
- нy и по полной программе получаем по ст127 Штрафы....
- в авиационный персонал (ст49 - имеют специальную подготовку по профессиональномы признаку) мы вроде бы не попадаем - и то хорошо.

- если мы "цивильне повитряне судно" (ст3.п3) то старт и посадка разрешена только с аеродрома (ст66.8) Или ету статью надо понимать так - летать можно или на сертифицированные аеродромы, или просто в поле... Тут же в ст 67 сказано про взлетно-посадочные плошадки - но там формулировки расплывчаты и отсылают нас к авиационным правилам украины.

Yaroslav
МСМК ;-)))
Сообщения: 596
Зарегистрирован: Ср ноя 09, 2005 9:32 pm
Откуда: Ivano-Frankivsk
Контактная информация:

Сообщение Yaroslav » Ср мар 26, 2008 8:11 pm

YP писал(а):Переглянути неможливо. Раніше давав посилання на симулятор GNS430 на сайті Garmin. В тому симуляторі є база даних Jeppesen невідомо якої давнини. От її переглянути можна. Взагалі-то Jeppesen поновлює базу даних кожні 28 днів і авіакомпанії повинні платити за її поновлення. Інше питання, наскільки часто вони це роблять.
Це я так розумію, що в америці. А в європі та ж фігня? А може прописати, щоб базова інфа ( зони по класах ) буда відкрита, а решта – платна?
om писал(а): В обшем основной аргумент - если дельтаплан "повiтряне судно" то тогда велосипед - "транспортное средство"??
Велосипед – транспортний засіб. Цитата: «транспортний засіб - пристрій, призначений для перевезення людей і (або) вантажу, а також встановленого на ньому спеціального обладнання чи механізмів;» , на відміну від «механічний транспортний засіб - транспортний засіб, що приводиться в рух з допомогою двигуна. Цей термін поширюється на трактори, самохідні машини і механізми (крім транспортних засобів, робочий об'єм двигуна яких не перевищує 50 куб. см), а також тролейбуси та транспортні засоби з електродвигуном потужністю понад 3 кВт;» . соррі за оффтоп.
om писал(а): Из того что точно не хватает - нужен пункт о разрешении екстренной посадки аппарата без двигателя (а может и с двигателем?) без дополинельных согласований - например "если ето не представляет опасности другим учасникам воздушного движения, гражданским лицам итд...
Тобто в ст 67 прописати, що ДП можуть стартувати та приземлятись на непідготовлених площадках…
om писал(а): Вот что может "грозить" нам если дельтаплан - "повiтряне судно" (что вскользь упомянуто в ст.39.8.1)
то тогда все нижеследуюшее относится к дельтапланы как "повiтряномy судну" -
- обязательная? плата за аеронавигационное обслуживание (ст 34)
- обязательная? радиосвязь (хотя тут тут налицо противоречие - в ст. 36 сказано про связь без исключений, но в ст.44, 47 говорится что все таки бывают "суда, не оборудованые средствами радиосвязи")
- сертификат типа !?? (ст.42 - изделие авиационной техники - ето "повiтряне судно"...)
- нy и по полной программе получаем по ст127 Штрафы....
Так і є:
плата – а хто проти? Нехай мене обслуговують заміть посилати – я заплачу. Тарифи там, до речі – від ваги вантажу, кілометрів маршруту… Тобто при польоті над точкою – взагалі халява… :lol: .
Радіозв’язок:
«Стаття 36. Авіаційний електрозв’язок. 1. Між екіпажем (пілотом) повітряного судна і органами обслуговування повітряного руху встановлюється радіозв’язок відповідно до вимог авіаційних правил та з використанням радіоданих, що містяться в документах аеронавігаційної інформації.» .
Щоб не було двозначності – замінити на
«1. Між екіпажем (пілотом) повітряного судна, обладнаного засобами радіозв’язку, і органами обслуговування повітряного руху встановлюється радіозв’язок відповідно до вимог авіаційних правил та з використанням радіоданих, що містяться в документах аеронавігаційної інформації.»
Сертифікат типу – це більше питання до виробників. Нехай Аерос попотіє… :wink:
Обов’язкова страховка - думаю не проблема…
Штрафи – що нам їх можуть давати вже говориться не перший рік… Слизьке то питання… Але якщо до нас обличчям повернуться, то і приводу до штрафів поменшає. Якщо на нас не звертатимуть увагу, то і ми спробу витягти штраф обертатимем у масові акції протесту ( чого б ні ? )

Тепер вигода – будучи в статусі ПС ми можемо ВИМАГАТИ відповідного до себе ставлення.
І просто ремарка – всі чиновники знають, що ДП літає на висотах до 3км та маршрути по 100км… І спроби хитрити тут ніяк не пройдуть…

Yaroslav
МСМК ;-)))
Сообщения: 596
Зарегистрирован: Ср ноя 09, 2005 9:32 pm
Откуда: Ivano-Frankivsk
Контактная информация:

Сообщение Yaroslav » Пн апр 07, 2008 12:00 am

Прийшла пора визначатись.
І здається мені, що найпростіше вирішити всі питання, якщо нас винести в окремий клас – надлегких ПС. І по всьому документу зробити для нього відпровідні корективи.

Конкретно – треба добавити чи викласти в такій редакції наступні статті:

Стаття 1. Визначення термінів

надлегке повітряне судно – повітряне судно, зліт якого здійснюється з ніг пілота ( дельтаплани, параплани, мотопараплани, тощо ) та безпілотні повітряні судна, максимальна злітна вага яких не перевищує 20кг.

Стаття 24. Структура повітряного простору
1. Структура повітряного простору визначається на підставі пропозицій заінтересованих державних та недержавних органів, підприємств, установ, організацій та розробляється з врахуванням стандартів і рекомендованої практики ІСАО, документів Євроконтролю.
2. Структура повітряного простору та зміни до неї затверджуються Державіаслужбою за погодженням з Генеральним штабом Збройних Сил України, а у разі потреби, з відповідними державними органами, підприємствами, установами, організаціями та публікується в документах аеронавігаційної інформації.
3. При визначенні структури повітряного простору Державіаслужба зобов’язана враховувати інтереси всіх заінтересованих сторін.
...
Стаття 28. Дозвільний порядок використання повітряного простору
1. Використання контрольованого повітряного простору здійснюється на підставі дозволів наданих органами об’єднаної цивільно-військової системи організації повітряного руху відповідно до порядку визначеному Положенням про використання повітряного простору України, крім випадків, передбачених пунктами 1 – 5 частини третьої 23 цього Кодексу.
2. При виконанні польотів повітряних суден поза межами контрольованого повітряного простору заявка на використання повітряного простору не надається.

...
Стаття 35. Обслуговування аеронавігаційною інформацією

2. Аеронавігаційна інформація є доступною для всіх користувачів повітряного простору України та розповсюджується на платній основі, крім інформації щодо класифікації повітряного простору, яка є безплатною .
...
Стаття 36. Авіаційний електрозв’язок.
1. Між екіпажем (пілотом) повітряного судна, обладнаного засобами радіозв’язку, і органами обслуговування повітряного руху встановлюється радіозв’язок відповідно до вимог авіаційних правил та з використанням радіоданих, що містяться в документах аеронавігаційної інформації.

Стаття 38. Класифікація повітряних суден
1. Повітряні судна поділяються на цивільні, державні та надлегкі.

Стаття 39. Реєстрація повітряних суден
8. Не підлягають реєстрації у Державному реєстрі цивільних повітряних суден України:
1) метеорологічні кулі-пілоти, які використовуються виключно для метеорологічних потреб;
2) безпілотні некеровані аеростати без корисного вантажу;

10. Надлегкі повітряні судна реєстрації не підлягають.


Стаття 67. Злітно-посадкові майданчики

4. Зліт та посадка надлегких повітряних суден може здійснюватись з непідготовленої спеціально площадки.


Начебто все. Ще, правда, треба передати копії пропозиції всім іншим федераціям ( парапланерній, модельній, ще там кому цікаво – чим більше, тим краще ), хай і вони дадуть лиcта від свого імені. Таки на 10 листів більше зважатимуть як на один… :wink:

Ответить

Кто сейчас на конференции

Сейчас этот форум просматривают: Victor и 1 гость