C-14

О дельтапланах, конструкциях, материалах и прочих технических вопросах

Модератор: Raven

Аватар користувача
-tyt--
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1968
З нами з: П'ят липня 16, 2004 5:30 pm
Звідки: Ukraine. Kiev
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення -tyt-- » Сер жовтня 28, 2020 1:54 pm

Процедура сборки С-15 от аксакала:
https://www.youtube.com/watch?v=m0elImcQziI

Подумать только, Михаил сделал свой первый полёт, когда мне было всего 4 годика! :du_ma_et:
Wladimir Marchuk
Warbirds -tyt--(Technician Yearning for Troubleshooting)
55 IAP VVS

Аватар користувача
OlegWest
Повідомлень: 9
З нами з: Сер липня 22, 2020 1:38 pm
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення OlegWest » Вів листопада 17, 2020 11:36 am

Питання до фахівців! Чи є зміст вкорочувати верхні троси в С14 щоб компесувати прослаблення нижніх? Для чого то робити?)) Проблема не є сутєва і для мене особисто має місце на лише старті, за умов коли роторить під ліве чи праве півкрило, а вітер сильніше 4-5 м/с зловити баланс для розбігу то квест з елементами медитації.
https://youtu.be/JFLfeXfQkR4
https://youtu.be/HiDvEEHtEH4

Аватар користувача
YP
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1490
З нами з: Вів липня 05, 2005 10:55 am
Звідки: Київ

Re: C-14

Повідомлення YP » Вів листопада 17, 2020 3:41 pm

Не бачу сенсу вносити зміни до відпрацьованої конструкції крила.
Можливо, тобі варто спробувати іншу методику старту (звісно, спочатку при ламінарному вітрі). Суть її в тому, щоб не тримати крило притиснутим до плеч до і під час розбігу, а натомість потроху збільшувати кут атаки з тим, щоб крило піднялось над плечима і натягнуло фал підвіски. При розбігу масою тіла тягнутимеш за фал підвіски, а руками будеш компенсувати крени і керувати по тангажу.
Можна спершу потренуватись так контролювати крило на рівнині у вітряну погоду.

ПЕЛИКАН
КМС ;-))
Повідомлень: 223
З нами з: Сер грудня 19, 2007 9:33 pm
Звідки: ОДЕССКАЯ ОБЛ

Re: C-14

Повідомлення ПЕЛИКАН » Вів листопада 17, 2020 6:51 pm

YP писав:
Вів листопада 17, 2020 3:41 pm
Не бачу сенсу вносити зміни до відпрацьованої конструкції крила.
Можливо, тобі варто спробувати іншу методику старту (звісно, спочатку при ламінарному вітрі). Суть її в тому, щоб не тримати крило притиснутим до плеч до і під час розбігу, а натомість потроху збільшувати кут атаки з тим, щоб крило піднялось над плечима і натягнуло фал підвіски. При розбігу масою тіла тягнутимеш за фал підвіски, а руками будеш компенсувати крени і керувати по тангажу.
Можна спершу потренуватись так контролювати крило на рівнині у вітряну погоду.
.. правильней обьяснить почему они болтаются (со слабиной)

Аватар користувача
OlegWest
Повідомлень: 9
З нами з: Сер липня 22, 2020 1:38 pm
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення OlegWest » Вів листопада 17, 2020 7:18 pm

Чому вони ( нижні троса) так вільно провисають і чому конструктивно зроблено саме так я знаю. Навіть на початках мого знайомства з даним крилом я на собі відчув що таке вкорочені нижні троса (в моєму випадку неправильо підєднані, не знизу а поза трубу зверху бокових консолей) тобто на всього на по 5 см коротші з кожного боку, але ефект такий що розхитується він від маленького пуку))) і ще багато чого.
Питання про верхні виникло через те, що були версії на тему як позитивно їх вкорочення вибирає слабину нижніх і то позитивно впливає на комфорт старту :ne_vi_del:

Аватар користувача
OlegWest
Повідомлень: 9
З нами з: Сер липня 22, 2020 1:38 pm
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення OlegWest » Вів листопада 17, 2020 7:23 pm

YP писав:
Вів листопада 17, 2020 3:41 pm
Не бачу сенсу вносити зміни до відпрацьованої конструкції крила.
Можливо, тобі варто спробувати іншу методику старту (звісно, спочатку при ламінарному вітрі). Суть її в тому, щоб не тримати крило притиснутим до плеч до і під час розбігу, а натомість потроху збільшувати кут атаки з тим, щоб крило піднялось над плечима і натягнуло фал підвіски. При розбігу масою тіла тягнутимеш за фал підвіски, а руками будеш компенсувати крени і керувати по тангажу.
Можна спершу потренуватись так контролювати крило на рівнині у вітряну погоду.
Обовязково спробую! Тимбільше такий варіант мені подобається більше ніж вкорочувати троси :co_ol:

Аватар користувача
YP
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1490
З нами з: Вів липня 05, 2005 10:55 am
Звідки: Київ

Re: C-14

Повідомлення YP » Сер листопада 18, 2020 12:51 pm

Від "слабини нижніх" дуже задежить поперечне V, а отже керованість і схильність до розкачки. Краще не чіпай. Або дай на експертизу пілоту, який багато літав на цьому крилі. Не маючи досвіду і необхідних знань можеш легко зіпсувати крило.

Аватар користувача
-tyt--
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1968
З нами з: П'ят липня 16, 2004 5:30 pm
Звідки: Ukraine. Kiev
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення -tyt-- » Сер листопада 18, 2020 2:06 pm

І ще.
Провислі бнижні бокові троси - то конструктивна особливість апаратів з "плаваючую" поперечиною. Якщо вкоротити верхні троса, не чіпаючи нижні (тобто, поперечне V залишиться без змін), до натягу нижніх, то на старті апарат бовтатися перестане. Але й поперечина перестане "плавати", а апарат перестане керуватися.
Взагалі, отримав нормально літаючий апарат, то і літай на ньому, а не намагайся його "поліпшити" :de_vil:
Востаннє редагувалось Чет листопада 19, 2020 10:39 am користувачем -tyt--, всього редагувалось 1 раз.
Wladimir Marchuk
Warbirds -tyt--(Technician Yearning for Troubleshooting)
55 IAP VVS

Аватар користувача
Raven
МСМК ;-)))
Повідомлень: 6054
З нами з: Суб лютого 14, 2004 9:45 pm
Звідки: Kiev

Re: C-14

Повідомлення Raven » Сер листопада 18, 2020 7:55 pm

-tyt-- писав:
Сер листопада 18, 2020 2:06 pm
І ще.
Провислі бнижні бокові троси - то конструктивна особливість апаратів з "плавачую" поперечиною. Якщо вкоротити верхні троса, не чіпаючи нижні (тобто, поперечне V залишиться без змін), до натягу нижніх, то на старті апарат бовтатися перестане. Але й поперечина перестане "плавати", а апарат перестане керуватися.
Взагалі, отримав нормально літаючий апарат, то і літай на ньому, а не намагайся його "поліпшити" :de_vil:
Зовсім залякали хлопця. Теоретично вкоротити верхні поперечні троси можна. З розрахунком, щоб при взведенні поліспасту у нижніх бокових тросів залишалась невелика слабина. Але... Крило стареньке і краще нічого не чіпати, бо це як купа сухого піску - трошки зачепиш і все посипиться. Літає? От і гарно.
Про методику старту все правильно підказали - завантажуй ремінь підчепа і будеш контролювати крило з любим напрямком вітру.
Налет на ДП и МДП - почти 1400 ч.

Аватар користувача
OlegWest
Повідомлень: 9
З нами з: Сер липня 22, 2020 1:38 pm
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення OlegWest » Чет листопада 19, 2020 7:11 pm

:-) Таким мене не залякаєш) А за цінні поради і рекомендації велике ДЯКУЮ! Насправді вкорочувати троса я не збирався, більше цікавила теоретична можливість то зробити і почути на які характеристики крила то вплине.
Щодо вислову Володі ( - tyt--)" Взагалі, отримав нормально літаючий апарат, то і літай на ньому, а не намагайся його "поліпшити" :de_vil:"
То якраз купив я його не нормально літаючим, політ чи точніше підліт з гірки завжди був як боротьба учльота з крилом і гравітацією ( шалена тенденція до розгойдування і інформативність ручки - неадекватна😅)
Висновоки і діагнози фахівців на той час були такі:
- ну що ти хочеш, старе крило, парус певно розтягнувся
- поспішив ти його купувати, треба було таргета чи фокса шукати
- незрозуміло чому останні три лати ( до антипіків) симетрично але більше 60 відсотків довжини дугою ( по памяті досвідчених так бути немає, але може регулювали щоб компенсувати щось)
- крайній політ попереднього власника на цьому крилі закінчився жорстко посадкою з тріщиною стійки і відірваним важелем полістпаса, з тих часів крило зібралось і лежало чекаючи мене ( тож була версія що порушена геометрія каркасу) Але візуально все виглядало Ок.
- Мене то все розізлило і от що було зроблено -
Квітень 2020 року
1. Каркас був роздітий і розібраний. Кожен елемент каркасу був оглянутий, гнуті болти, второпластові проставки, замінені. Труби (ПОПЕРЕЧКА І КОНСОЛІ) перевірені на пошкодження і геометрію на призмах!!! відбалансовані до однакового центру ваги лівих і правих ( балансував я вклеюванням в середину труби грузиків для титанових дисків авто)))
Пошкоджені, з вмятинами мінялись)

2. Парус ДАКРОН відправився до знайомих в один яхтклуб на чистку (з наголосом що нитки берегти)
Після того я привіз парус в Аерос до Іллі Тарасюка на дифектовку і заміну блискавок. Перевірка ниток приладом показала, що парус в чудовому стані, нитки не порвались жодна ( які там були показники то Ілля скаже), але діагноз - міняти блискавки доцільно, ще буде літати і літати.

3. Паралельно з тим в вайбер групі, соцмережах, домагаючись)) до всіх хто хоч раз засвітився з С-14 я шукав плази лат, які на щастя знайшлись у Володі Марчука і були ним любязно надані для копіювання))

4. Оскільки при дифектовці каркасу мене насторожило те що нижні бокові троса натерли трубу поперечки а між консолью і трубою пластикові проставки якби не на своїх місцях я почав пошуки креслень які також знайшов. і виявилось що троса були підєднані не правильно тобто не між поперечкою і боковою, а над поперечкою поза бокову.
Ітак!!!! Зібравши крило після всіх маніпуляцій, перший обліт зробив Любомир Темник, висновок - не кренить, нормально летить, зауважень немає
Перший мій підльотик і ооо даааа!!! Я задоволений, Аа як крило летить і рулиться в ссилках на відео
ОТ ТАК Я ОТРИМАВ НОРМАЛЬНО ЛІТАЮЧИЙ АПАРАТ))
Вкладення
imgonline-com-ua-Resize-G4cMcVVXIF.jpg
МІЙ С-14!!

Аватар користувача
YP
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1490
З нами з: Вів липня 05, 2005 10:55 am
Звідки: Київ

Re: C-14

Повідомлення YP » Чет листопада 19, 2020 8:50 pm

Здається, знайоме крило... і капотик білий. У мене було таке саме до того, як перейшов на Стелс (2000-2001р).
Вдалих польотів!

Аватар користувача
OlegWest
Повідомлень: 9
З нами з: Сер липня 22, 2020 1:38 pm
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення OlegWest » Чет листопада 19, 2020 10:04 pm

YP писав:
Чет листопада 19, 2020 8:50 pm
Здається, знайоме крило... і капотик білий. У мене було таке саме до того, як перейшов на Стелс (2000-2001р).
Вдалих польотів!
Дякую!).
А щодо того, що це було колись твоє крило то можливо, так і є :du_ma_et:). З історії крила мені відомо що я купив його в Луквиці в Красилича, а йому дісталось від когось....зламаним... хтось колись давно його десь виграв, чи на ньому виграв змагання.....Цікаво було б дізнатись історію апарата! Все, що на ньому є з розпізнавальних знаків, це номер на бокових
Вкладення
imgonline-com-ua-Compressed-kK5GOJ6VwAc.jpg

Аватар користувача
-tyt--
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1968
З нами з: П'ят липня 16, 2004 5:30 pm
Звідки: Ukraine. Kiev
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення -tyt-- » П'ят листопада 20, 2020 11:34 am

А, якщо крило літало неправильно, а при огляді виявилсь, що воно і зібране не правильно, тоді - ОЙ!
Взагалі-то, для покупки крила невідомої тобі конструкції потрібно брати консультанта, що знає, як воно має бути.
А бокові вузли на С-14 - то перше і найважливіше, шо потрібно подивитись навіть при передпольотному огляді, не кажучи вже при першій сборці чи огляді перед першим обльотом.
Конструкція бокових вузлів С-14 знизу-вверх: болт шляпкою донизу, консоль, радіусна шайба, нижній боковий трос, фторопластова шайба, поперечка, фторопластова шайба, верхній боковий трос, гайка, контровка. Правильність зборки видно при зазиранні в спец отвір на молнії у нижній поверхні обшивки.
Ще раз перечитай http://www.hangglider.kiev.ua/instruktion/c14chain.html із огляду свого досвіду ковиряння та польотів на С-14, може ще щось зрозумієш, на що раніше уваги не звертав.
Wladimir Marchuk
Warbirds -tyt--(Technician Yearning for Troubleshooting)
55 IAP VVS

Аватар користувача
OlegWest
Повідомлень: 9
З нами з: Сер липня 22, 2020 1:38 pm
Контактна інформація:

Re: C-14

Повідомлення OlegWest » П'ят листопада 20, 2020 12:56 pm

-tyt-- писав:
П'ят листопада 20, 2020 11:34 am
А, якщо крило літало неправильно, а при огляді виявилсь, що воно і зібране не правильно, тоді - ОЙ!
Взагалі-то, для покупки крила невідомої тобі конструкції потрібно брати консультанта, що знає, як воно має бути.
А бокові вузли на С-14 - то перше і найважливіше, шо потрібно подивитись навіть при передпольотному огляді, не кажучи вже при першій сборці чи огляді перед першим обльотом.
Конструкція бокових вузлів С-14 знизу-вверх: болт шляпкою донизу, консоль, радіусна шайба, нижній боковий трос, фторопластова шайба, поперечка, фторопластова шайба, верхній боковий трос, гайка, контровка. Правильність зборки видно при зазиранні в спец отвір на молнії у нижній поверхні обшивки.
Ще раз перечитай http://www.hangglider.kiev.ua/instruktion/c14chain.html із огляду свого досвіду ковиряння та польотів на С-14, може ще щось зрозумієш, на що раніше уваги не звертав.
Дякую! Все вірно, все згідно мануала) :co_ol:
Вкладення
Screenshot_20201120_124812.jpg

Аватар користувача
YP
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1490
З нами з: Вів липня 05, 2005 10:55 am
Звідки: Київ

Re: C-14

Повідомлення YP » Суб листопада 21, 2020 2:21 pm

хтось колись давно його десь виграв, чи на ньому виграв змагання.....Цікаво було б дізнатись історію апарата!
Так, справді, я отримав свій дакроновий С-14 як приз за кращий результат для пілотів на лавсанових апаратах на ЧУ-1996. На тому ЧУ я літав теж на С-14, тільки лавсановому. Приз цей був від спонсорів - ДКБ АЗП АНТК "Антонов" (https://uk.m.wikipedia.org/wiki/%D0%94% ... 0%BD%D1%8F), за що керівнику фірми Олександру Дашивцю, працівникам фірми і організаторам ЧУ моя величезна подяка. Це був чи не найкрутіший приз за всю історію ЧУ.
Приз дістався не на шару. У мене було 2 результати, 27 км в першому турі нічого не вирішували. Кілька днів було без погоди. І от наприкінці змагань видався ще один день. Старт пн-західний від Цекинівки. Вітер достатньо сильний, потоки важко обробляти, шансів на другий потік мало. Все ж набрав 700 метрів біля схилу, добрав до 1200, і з тим долетів до старту під пд-західний вітер біля Вел. Кісниці. Там висоти було вже мало, щоб перелетіти плато і я завис на якийсь час в динаміку. Так, на диво там теж був динамік. Але погода погіршувалася, висота довго не набиралася і, зрештою, побачивши попереду суцільну тінь, що насувалася на старт, я вирішив використати ті 400 метрів, що були, і з ноликами подрейфував далі. На кінець плато прилетів, маючи над ним з сотню метрів. За плато нисхідний схил до Дністра з перепадом близько 200 метрів і територія Молдови. А також відсутність поблизу мостів і переправ при тому, що підбір їхатиме по іншому берегу Дністра. Оцінивши стан справ, вирішив, що ротор може зривати і підіймати тепле повітря з підвітряного схилу за плато, який ще був під сонцем і прогрівся. Я спробував пролетіти над і вздовж підвітряного схилу і ротору. І справді, мені вдалося без втрати висоти пролетіти ці кілька км і повернутися на лівий берег Дністра а потім конвертувати ті 100+200 метрів висоти в кілька км дальності. Звісно, боявся перелітати ротор, але висоти виявилося достатньо, обійшлося без проблем. Дорогою, на краю плато бачив з десяток пілотів з апаратами, які махали руками і запрошували приземлитись поруч. Я їм теж помахав рукою... Можливо, серед них були мої конкуренти.
Я літав на дакроновому С-14 з 1996 по 2001 рік, 5 сезонів. 74 години нальоту, 124 польоти, 15 маршрутів, макс - 58км. В 2001 р на ЧУ в Одаєві продав крило пілоту з Чернівців. Гроші пішли на Стелс. Після чого цей С-14 зник з моїх радарів аж дотепер. Радий буду бачити вас удвох в польоті. Сподіваюсь, що ви подружитесь.

Відповісти

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 9 гостей