Сложный подцеп

О дельтапланах, конструкциях, материалах и прочих технических вопросах

Модератор: Raven

Відповісти
Аватар користувача
-tyt--
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1994
З нами з: П'ят липня 16, 2004 5:30 pm
Звідки: Ukraine. Kiev
Контактна інформація:

Сложный подцеп

Повідомлення -tyt-- » П'ят січня 22, 2021 12:40 pm

Обнаружил в ролике про немцев какую-то сложную конструкцию подцепа у аппарата, вот в этом моменте:
https://youtu.be/2t68Pro4PcE?t=483
Какие-то "одёжные вешалки" там висят :)-(:
И сама трапеция у него именно "трапеция", а не привычный нам "треугольник".
У кого какие мысли есть по поводу нахiба оно так сделано?
Wladimir Marchuk
Warbirds -tyt--(Technician Yearning for Troubleshooting)
55 IAP VVS

Аватар користувача
YP
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1511
З нами з: Вів липня 05, 2005 10:55 am
Звідки: Київ

Re: Сложный подцеп

Повідомлення YP » П'ят січня 22, 2021 1:41 pm

Дискотека 70-х. Чохли на кильовій, кокони... Давно пройдено і призабуто.

Та штука ("складний підвіс") називається трімер. Типу, для полегшення керування апаратом. Придумана в минулому тисячолітті древніми дельтапланеристами ще до того, як винайшли подвійну обшивку, плаваючу поперечину і використання поліспасту для зміни кута стріловидності. В нашому клубі таку штуку з титанових пластин зробив свого часу Боря Вахницький. Після одного з польотів, пластини, які працюють на втрату стійкості, зігнуло, видавивши їх на один бік конструкції. Після чого трімер заклинило. Більше Боря до трімера не повертався. Але ще винайшов "м'ясорубку", як прозвали його конструкцію натяжки центрального тросу поперечини. Встановлювалася на стійці трапеції. Там був невеликий барабан для троса, ручка, як у м'ясорубки, і через кожен оберт підпружинений штифт фіксував положення ручки. Була можливість швидко скинути натяг.

Аватар користувача
Raven
МСМК ;-)))
Повідомлень: 6054
З нами з: Суб лютого 14, 2004 9:45 pm
Звідки: Kiev

Re: Сложный подцеп

Повідомлення Raven » Чет січня 28, 2021 5:10 pm

-tyt-- писав:
П'ят січня 22, 2021 12:40 pm
Обнаружил в ролике про немцев какую-то сложную конструкцию подцепа у аппарата, вот в этом моменте:
Мы это решение называли пантографом. Были пантографы в продольном канале, для уменьшения усилий на ручке. Были пантографы в поперечном канале, должны были улучшать управление по крену. У меня был курсач по ТММ - расчет кинематики такого пантографа. Расчитывал виртуальную точку подцепа, относительно которой происходило перемещение ЦТ тушки пилота. Через несколько лет появилось изящное решение - подцеп пилота к мачте, выше оси килевой трубы. И все, про пантографы сразу все забыли.
Налет на ДП и МДП - почти 1400 ч.

Аватар користувача
-tyt--
МСМК ;-)))
Повідомлень: 1994
З нами з: П'ят липня 16, 2004 5:30 pm
Звідки: Ukraine. Kiev
Контактна інформація:

Re: Сложный подцеп

Повідомлення -tyt-- » Чет січня 28, 2021 6:05 pm

Raven писав:
Чет січня 28, 2021 5:10 pm
-tyt-- писав:
П'ят січня 22, 2021 12:40 pm
Обнаружил в ролике про немцев какую-то сложную конструкцию подцепа у аппарата, вот в этом моменте:
Мы это решение называли пантографом. Были пантографы в продольном канале, для уменьшения усилий на ручке. Были пантографы в поперечном канале, должны были улучшать управление по крену. У меня был курсач по ТММ - расчет кинематики такого пантографа. Расчитывал виртуальную точку подцепа, относительно которой происходило перемещение ЦТ тушки пилота. Через несколько лет появилось изящное решение - подцеп пилота к мачте, выше оси килевой трубы. И все, про пантографы сразу все забыли.
Сложно могу себе представить применение пантографа в нашем деле. Про которые знаю - это тогосъёмники у трамваев/электровозов.
Ладно, буду хабегать к вам, попрошу нарисовать на бумажке. Если курсач делал, то не забыл ;)
Wladimir Marchuk
Warbirds -tyt--(Technician Yearning for Troubleshooting)
55 IAP VVS

Відповісти

Хто зараз онлайн

Зараз переглядають цей форум: Немає зареєстрованих користувачів і 9 гостей