Сторінка 1 з 6

Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Сер травня 21, 2014 10:43 pm
makros
Любомир Темнык и Ярослав Козло сегодня классно полетали там! Слабый ветер, высокая база. Треки на иксконтесте:
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2014/09:25
http://www.xcontest.org/world/en/flight ... 2014/09:34
Надеюсь, выложат развернутые описания своих полетов в этом месте.
Старт 1420м, посадка 700м. Основная проблема, насколько я понимаю, нет ровных посадок. Везде контрсклоны.

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Чет травня 22, 2014 9:31 am
YP
Супер!
Чекаємо на детальний звіт.

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Нед травня 25, 2014 9:15 pm
Yaroslav
Ну, власне, найбільшим досягненням поїздки є розвідка можливостей польотів в Карпатах за наявності погоди, чого раніше нам не вдавалось. Парапланеристи більш легкі на під’йом, приїздять часто, і «під погоду», і Боржаву вони вже освоїли досить детально. Їхні рекомендації були дуже корисні.
В результаті ми краще зрозуміли особливості місцевої та загалом карпатської аерології, окреслили рамки можливих маршрутів, виходячи із умов безпеки та підбору, оптимальну організацію зборів та побуту.
Зокрема:
Погода добра- це коли прогнозований вітер не більше 3м/с, хмарність – не більше половини, без опадів або невеликі після обіду, кромка – від 2200… Слід розуміти, що в горах 2800м – це не те, що на рівнині 2800м… Грубо – треба віднімати кілометр, щоб зрозуміти аналогію. Великі маршрути за межі долини Пилипця реально робити при кромках 2600-3000. Правда в горах часто буває, що в рамках одного маршруту кромка змінюється до 500м.
Маршрути – зона рекомендованих польотів простягується до 80км, і шириною від 5 до 30км. Тобто реально ставити маршрути з поверненням – до 170км, трикутники – до 130. Це щоб не було особливих проблем із підбором чи посадками. Якщо ризикувати – то хоч через усі Карпати – справа особиста ;)
Побут. Базою пілотів останніми роками є Пилипець ( http://www.pylypets.com/" target="_blank ) . Там багато готельчиків та хат готельного типу- туристичне місце- гірськолижні витяги, поруч водоспад «Шипіт». Зупинятися можна будь-де. Біля підйомника – прекрасна ділянка для посадки ( контрсхил ) . Виїзд на старт зазвичай – аренда УАЗа ( 10-12 пілотів із парапланами або 5 із дельтами ) за 500грн, або ГАЗ-66 ( трохи більший ) за 750грн.
Сам старт- на вершині гори Гимба, ( 3км на пд.-сх по хребту від Великого Верху ) в залежності від вітру. Є можливість старту під усі вітри.
До речі- там на місці в Пилипці проживає Ігор Коневський – дельтик, але зараз катає пасажирів на парапланах. Він може проконсультувати з усіх питань розміщення, побуту, помогти в організації заїзду на старт та підбору. Його телефон – нуль шість сім 9666 два два 8.


Для тих, хто забажає літати на Боржаві можу порадити наступне:
1. Вміння посадки на контрсхил. Незалежно від напряму та сили вітру. В принципі там нічого складного немає, часто це зробити навіть легше, аніж на рівну ділянку. Але освоїти це треба. Так само як і посадку на обмежену рівну ділянку.
2. Виїзджати не тоді, коли є відпустка, а коли є погода. Так роблять парапланеристи, і в цьому їх успіх. А погода визначається у останні дні. Тобто треба бути готовим постійно, і рішатися на поїздку в останні дні/години. До прикладу – на ср-чт на 2 дня приїхали літати пілоти-парапланеристи із Львова, Києва, Одеси – просто нічним поїздом – політали і назад.

Наразі все, є питання – задавайте.

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Пон травня 26, 2014 9:41 am
Антон
Судя по треку 22.05.14 ты сел в балке возле с. Козева на территории какого-то двора размером всего в несколько десятков метров, ограниченное проводами и на его территории что-то еще находится. Это действительно так ???

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Пон травня 26, 2014 8:54 pm
Yaroslav
Антон писав:Судя по треку 22.05.14 ты сел в балке возле с. Козева на территории какого-то двора размером всего в несколько десятков метров, ограниченное проводами и на его территории что-то еще находится. Это действительно так ???
Ну не в дворі, звичайно... Там закинута пилорама із проводами є біля дороги, а від неї наверх шикарний чистий контрсхил розміром майже 100*100м із кутом градусів з 30. В умовах достатньо сильного вітру внизу я віддав перевагу цьому схилу, аніж більш пологому ( хоч і більшому ) з іншої сторони пагорба. І не прогадав - посадка була "в тапки".
Взагалі при польотах в горах не варто перейматись малою кількістю посадок - наявність хоча би одної площадки 100*100м із правильним кутом, на декілька квадратних кілометрів території робить дану територію досить безпечною для польотів. Головне мати дану площадку в межах дольоту.

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Пон травня 26, 2014 10:46 pm
Yaroslav
трохи фото від наших друзів- париків:
https://www.dropbox.com/sh/2r8p77p7n7r6 ... 0%B2%D0%B0#/" target="_blank

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Вів травня 27, 2014 7:55 am
Юля
Yaroslav писав:трохи фото від наших друзів- париків:
https://www.dropbox.com/sh/2r8p77p7n7r6" target="_blank ... B2%D0%B0#/
Красота! :co_ol:

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Вів грудня 12, 2017 7:46 am
YP

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Сер грудня 13, 2017 11:54 am
-tyt--
YP писав:
Вів грудня 12, 2017 7:46 am
https://m.youtube.com/watch?time_contin ... pCpv18aDps
Обговорення http://paragliding.in.ua/index.php?topic=4982.1860
Ага, парапланерний Андрій Когут при зустрічі теж мені казав.
Але в мене викликає сильні сумніви взагалі реальність побудови таких масштабних вітряків на досить високому і крутому хребті та й в майже заповідній зоні.
Вітровимірювальна мачта на горі Плай (4:36) не рахується - то зовсім інша споруда з зовсім іншими навантаженнями і вимогами до фундаменту.

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Сер грудня 13, 2017 11:58 am
-tyt--
https://youtu.be/1pCpv18aDps
6:30, дозволяє, воно... Дякуємо, блін!
Сам между лопастей вентилятора летай! :)-(:

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Сер грудня 13, 2017 12:47 pm
-tyt--
Немцы педантично подошли к изучению турбулентности за роторами ветряков:
https://www.youtube.com/watch?v=WTJFv8VQ0sI
Сначала обдымли шашкой с пилона, потом шашкой с квадрика позади ветряка, даже на земле шашку дымили.
Потом живыми парапланами облетали работающие ветряки позади плоскости вращения ротора. Один раз параплан даже подсложило, но в целом, насколько я смог понять фашистский изык, сочли турбуляку за ротором не опасной. Если кто во вражеском силён - послушайте и расскажите правильный вывод ролика. И перевод текста вот тут: https://youtu.be/WTJFv8VQ0sI?t=626 расскажите?
ЗЫ Бебашенность и холодный рассчёт: поставить активку сзади у подножия ветряка: https://youtu.be/WTJFv8VQ0sI?t=472 Так трос точно в винт не унесёт и не намотает. Но не дай ТНБ неотцеп и буксируемый улетит вперёд лебёдки... :zvez_ochki:

Но ваще-то, опасность полётов рядом с огромными ветряками ИМХО далеко не в турбулентности позади него. А в опасности столкновения с лопастями. Тут мне видятся сразу несколько сценариев:
1. В сильный ветер на нескоростном аппарате (особенно ПП) пилот пытается пролететь перед ветряком, "становится" против усиления ветра и его сдувает в ветряк.
2. Сложность точного определения бокового габарита ветряка. Лопастей всего три, между их прохождением очень длинные промежутки во времени. Определить визуально насколько близко можно подбираться к плоскости ветряка сбоку ИМХО крайне сложно. Элементарно пилот/крыло может попасть под удар лопасти в попытке пилота развернуться поближе к ветряку.
3. То же самое с вертикальными размерами ветряка: Сложно прицелиться точно, но даже в случае точного "прицела" попытка пролететь над ним может омрачиться неожидаемым нисходняком.
4. С потоком снёсся за склон с плотно стоящими ветряками, возвращается к кромке низко и пытается пройти рядом с или над ветряком. Элементарно ошибиться в боковом/вертикальном габарите крыла/ветряка или снесёт в ометаемую зону боковым порывом ветра.

Тут бы помогла какая-то система визуализации некоторого запрещённого опасного цилиндра вокруг ветряка. Но как её сделать... - вопрос. Разве что узконаправленные вверх лучи прожекторов/лазеров некоторого "опасного цилиндра", которые будет видно в воздухе сбоку или даже просто при их свете на крыло.

Итого, мои выводы:
1. если ветряков мало и стоят они редко, то облетать десятой дорогой и ни в коем случае не позволять приближаться к ним учлётам.
2. Если ветряков много и плотно стоят, то данный участок склона однозначно запрещён для учебных и развлекательных полётов, спортсменам можно там летать, но только в формате "пролетел мимо и улетел нафиг", а назначать около массива ветряков старт/посадку или зоны стандартного выпариания с низких высот - запрещено.

Но мне кажется, что инциентов с попаданием в лопасти долго ждать не придётся. Учитывая массовость и слабую дисциплинированность бОльшей части парапланерных пилотов, их некую "безбашенность" и склонность к риску. М.б. немецким пилотам и можно написать правила, которые они соблюдать будут, но с нашими, мне кажется, такой номер не пройдёт. Обязательно кто-то захочет "меж лопастей проскочить"... :zvez_ochki:

ЗЗЫ Прикольный трактор "Порше дизель" там же: https://youtu.be/WTJFv8VQ0sI?t=522
Не знал я, что фирма "вяжет" и такие "веники" :)

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: П'ят грудня 15, 2017 1:37 pm
-tyt--
Что, никто вражеской мовы не разумеет?

ЗЫ Вспомнился рассказ Юли Бурлаченко про то, что в Альпах заметную опасность представляют тросы вдоль склонов. О них предупреждают особо и отмечают на картах. ИМХО такого размера ветряк - не меньшая опасность. :smu:sche_nie:

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: П'ят грудня 15, 2017 11:04 pm
Артем
На скільки я пам"ятаю то планується встановити 18 вітряків вздовж Боржавського хребта.
Відстань від одного вітряка до іншого 500м.
На цей проект фінанси будуть братися у кредит у якомусь європейському банку.
Планується встановити вітряки впродовж двох років.
Ще не факт що отримають той кредит...

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Суб грудня 16, 2017 4:53 pm
makros
В дельтамекке Италии, на Горе Монте Кукко, есть несколько стартов, второй южный старт - Фоссато Ди Вико.
Старт находится чуть ниже двух больший ветряков. Высота опоры где-то 30м.
И ничего, летают и не накручиваются на лопасти. Но стремно попервой, да.

Re: Гимба, Межгорский район, Закарпатская область.

Додано: Нед грудня 17, 2017 7:08 pm
Yaroslav
makros писав:
Суб грудня 16, 2017 4:53 pm
...
И ничего, летают и не накручиваются на лопасти...
Дещо інший масштаб гір. На Боржаві заплановані вітряки зліва і справа від старту, якраз у зоні виживання/випарювання. При таких погодах, як цього року на КК, це дуже серйозна небезпека.